LIKVIDÁCIA S.R.O.
Jednoducho a bez starostí. Iba 499€
Dôležité upozornenie: Ak vstúpi spoločnosť do likvidácie ešte v roku 2024, nemá povinnosť platiť daňovú licenciu.
Od 1.1.2024 sa zaviedol nanovo inštitút minimálnej dane pre právnické osoby (daňová licencia) od 340 € do 3.840 € v závislosti od zdaniteľných príjmov (výnosov). Podľa platnej legislatívy platí, že túto minimálnu daň nemusí platiť spoločnosť, ktorá vstúpila do likvidácie pred 1.1.2024.
Čo je likvidácia?
Likvidácia je časovo náročný a komplikovaný proces ktorý je potrebné absolvovať, aby mohla byť s.r.o. vymazaná z obchodného registra. Po výmaze sa už nemusíte obávať akejkoľvek Vašej zodpovednosti alebo povinnosti súvisiacej s touto s.r.o. K úspešnej likvidácii je potrebné urobiť viacero na seba nadväzujúcich krokov a splniť niekoľko podmienok, ktoré vyžaduje zákon. S nami absolvujete likvidáciu bez nutnosti poznania jej právnych predpisov a administratívnych postupov.
Len teraz od 499 €
Ak je likvidátorom aktuálny konateľ: 499€
Ak sme likvidátorom my: 699€
Ak preberieme Vašu spoločnosť a sme likvidátorom: 999€*
Kedy je možné spoločnosť likvidovať?
Základná podmienka pre úspešnú likvidáciu je, aby s.r.o., ktorá má byť zrušená nemala viac dlhov ako majetku. Ak má s.r.o. viac dlhov ako majetku, bude musieť vstúpiť do konkurzu.
Už pri vstupe do likvidácia je potrebné u ľubovoľného notára zložiť preddavok na likvidáciu vo výške 1500 €, ktorý Vám notár po skončení likvidácie v plnej výške vráti. Ak sú splnené obe podmienky, spoločnosť môže byť zrušená likvidáciou.
Čo všetko pre Vás zabezpečíme?
Vypracujeme za vás všetky potrené dokumenty, ktoré podáme v stanovených lehotách a zabezpečíme najrýchlejší možný výmaz vašej s.r.o. z obchodného registra. Vám stačí dokumenty, ktoré vám pripravíme a pošleme emailom podpísať a zaslať nám naskenované alebo odfotené. K úspešnému ukončeniu likvidácie je zároveň potrebné, aby váš účtovník/čka vyhotovili účtovné závierky a podal ich na daňový úrad.
✅ Zabezpečíme pre vás kompletný proces likvidácie, v rámci ktorého potrebuje nasledovné dokumenty:
- vypracovanie dokumentov k začatiu likvidácie (rozhodnutie valného zhromaždenia o vstupe do likvidácie, podpisový vzor likvidátora, splnomocnenie a i.),
- zápis vstupu vašej s.r.o. do likvidácie do obchodného registra,
- zverejnenie oznámenia o vstupe do likvidácie v obchodnom vestníku,
- uloženie zoznamu majetku a pohľadávok vašej s.r.o. do zbierky listín,
- vypracovanie dokumentov k ukončeniu likvidácie,
- vyžiadanie súhlasov so zrušením vašej s.r.o.,
- podanie návrhu na výmaz vašej s.r.o. z obchodného registra,
- právne poradenstvo potrebné k čo najrýchlejšej likvidácii vašej s.r.o.,
- poradenstvo pri vypracovaní účtovných dokumentov potrebných k likvidácii.
Aký je postup likvidácie?
- Prejavíte záujem o naše služby - prostredníctvom kontaktného formulára alebo telefonicky na: 0905 824 764
- Konzultácia - zodpovieme všetky vaše otázky spojené s likvidáciou firmy
- Vystavenie faktúry - vystavíme Vám zálohovú faktúru a pošleme na úhradu
- Zaslanie potrebných údajov - poskytnete nám údaje potrebné k príprave dokumentov
- Podpis dokumentov - po obdržaní podkladov zabezpečíme prípravu dokumenty, ktoré podpíšete u notára alebo na základe inštrukcií v mieste vášho bydliska
- Zápis vstupu likvidácie do obchodného registra
- Podanie mimoriadnej účtovnej závierky ku dňu predchádzajúcemu dňu vstupu do likvidácie na daňový úrad (lehota na jej podanie je trojmesačná odo dňa vstupu do likvidácie)
- Zverejnenie vstupu firmy do likvidácie v Obchodnom vestníku
- Uloženie základného zoznamu majetku a pohľadávok do zbierky listín
- Príprava dokumentov k skončeniu likvidácie (mimoriadna účtovná závierka, konečná správa likvidátora, návrh likvidátora na rozdelenie likvidačného zostatku)
- Zverejnenie oznámenia o skončení likvidácie v Obchodnom vestníku
- Schválenie dokumentov k skončeniu likvidácie a zverejnenie oznámenia o tejto skutočnosti v Obchodnom vestníku
- Podanie mimoriadnej účtovnej závierky k skončeniu likvidácie na daňový úrad
- Podanie návrhu na výmaz firmy spolu s prílohami do OR
- Výmaz z obchodného registra a vrátenie notárskej zábezpeky
Máte otázky k službe likvidácia SRO?
Radi ich zodpovieme na tel.: 0905 824 764 alebo emailom: info@firmaprevas.sk
Často kladené otázky a odpovede
Ako dlho trvá likvidácia s.r.o.?
Odhadovaný čas na celý proces od vstupu do likvidácie po výmaz z obchodného registra je približne 7-9 mesiacov. Zákonom stanovená doba likvidácie je minimálne 6 mesiacov a ďalšie 1-3 mesiace sú vyhradené na súvisiace administratívne úkony. Skutočný čas na proces likvidácie môže byť rozdielny od prípadu k prípadu v závislosti od stavu konkrétnej spoločnosti, aktivity jej spoločníkov/likvidátorov prípade jej veriteľov.
Môže byť aj zadlžená firma zlikvidovaná?
V zásade platí, že záväzky spoločnosti ako také nebránia vstupu do likvidácie, za podmienky, že spoločnosť má dostatočný majetok na úhradu svojich záväzkov. Prekážkou v likvidácií je teda situácia, ak má spoločnosť viac záväzkov ako majetku (firma v predĺžení). V takomto prípade je potrebné podať návrh na vyhlásenie konkurzu a teda likvidácia nie je možná.
Pri ukončení likvidácie (resp. pred podaním návrhu na výmaz z OR) nesmie mať spoločnosť daňové nedoplatky a ani nedoplatky voči Sociálnej poisťovni.
Kto môže byť likvidátorom?
Vo väčšine prípadov je do funkcie likvidátora ustanovený konateľ spoločnosti, v ktorej sa likvidácia vykonáva. Zákonnou požiadavkou na funkciu likvidátora je, že ide o plnoletú bezúhonnú fyzickú osobu, ktorá s ustanovením do funkcie súhlasí a ktorá má na Slovensku pobyt alebo má slovenské občianstvo. Voči likvidátorovi nesmie byť v čase jeho zápisu do OR vedené exekučné konanie. Okrem osôb spomenutých vyššie likvidátorom tiež môže byť osoba, ktorá je zapísaná do zoznamu správcov konkurznej podstaty.
Čo je preddavok na likvidáciu?
V zmysle Obchodného zákoníka je to preddavok na úhradu odmeny a výdavkov likvidátora. Výška preddavku je zákonom stanovená na výšku 1500€. Sumu preddavku na likvidáciu vydá notár v prospech likvidátora, ktorý bol po uplynutí 30 dní od výmazu spoločnosti z obchodného registra ako posledný zapísaný likvidátor tejto spoločnosti v obchodnom registri.
Nie je jednoduchšie prepísať firmu na niekoho iného?
V prípade ak máte reálneho záujemcu o pokračovanie v podnikaní vo vašej s.r.o., je možné zvážiť aj tento postup. Vyhľadávaniu záujemcov o kúpu/predaj spoločností sa nevenujeme, avšak ak nájdete záujemcu, vieme vám pomôcť so samotnou administratívou pri prevode s.r.o. - pozrite si sekciu Zmeny v s.r.o.. V žiadnom prípade však neodporúčame účelové prepisy na neznáme osoby, ktoré nemajú záujem v podnikaní pokračovať. V danom prípade by ste sa mohli dopustiť trestného činu nekalej likvidácie.
Ako prebieha proces likvidácie spoločnosti?
Štandardný postup je nasledovný:
- vyplníte objednávkový dotazník na našej stránke
- poskytneme vám dokumentáciu k vstupu do likvidácie, ktorú bude potrebné z vašej strany podpísať (vrátane úradného overenia podpisu)
- zložíte preddavok na likvidáciu do notárskej úschovy (viac info TU) a váš účtovník vyhotoví a podá účtovné dokumenty na daňový úrad
- my zabezpečíme zápis likvidácie na obchodnom registri, zverejníme výzvu likvidátora v obchodnom vestníku
- najskôr po uplynutí lehoty minimálne 6 mesiacov (od zverejnenia výzvy likvidátora) je možné pristúpiť k úkonom k výmazu spoločnosti z obchodného registra
- firma zaniká výmazom z obchodného registra
Je potrebné kvôli likvidácii niekam chodiť?
Nie, celý proces prebieha online. Na dokumentoch, ktoré vám zašleme však musí konateľ a majiteľ s.r.o. overiť svoj podpis u notára alebo na matrike. Vzhľadom na to, že návrh na zápis sa podáva už iba elektronicky, je táto služba vhodná pre klientov z celého Slovenska.
Prečo musí trvať likvidácia 6 mesiacov?
Lehota 6 mesiacov, počas ktorej musí byť s.r.o. v likvidácii je stanovená Obchodným zákonníkom. Hlavným zmyslom tejto lehoty je ochrana veriteľov, aby sa nestalo, že s.r.o. ktorá im je dlžná (peniaze, tovar a pod.) prestane "zo dňa na deň" existovať. Chápeme, že väčšiny našich klientov sa takáto situácia netýka, aby však bola ochrana veriteľov funkčná, musí táto lehota platiť pre všetkých.
Prečo netreba v prípade likvidácie platiť daňovú licenciu?
Od 1.1.2024 sa zaviedol nanovo inštitút minimálnej dane pre právnické osoby (daňová licencia) od 340 € do 3.840 € v závislosti od zdaniteľných príjmov (výnosov).
Podľa už prijatej novej právnej úpravy platí, že ak spoločnosť vstúpi do likvidácie, tak jej nevzniká povinnosť platiť minimálnu daň, a to ani za obdobie predchádzajúce vstupu do likvidácie.
Môžem po zlikvidovaní firmy naďalej podnikať?
Likvidácia spoločnosti je zákonný proces vykonávaný v zmysle platnej legislatívy a spravidla sa končí výmazom spoločnosti z obchodného registra. Predchádzajúci vlastníci a konatelia spoločnosti tak môžu v budúcnosti bez obmedzení naďalej podnikať prostredníctvom inej spoločnosti, alebo ako živnostníci.